
Σε όλους αυτούς που έχουν μπει στα αυτοκίνητα τους και μαρσάρουν έτοιμοι να διασχίσουν την σήραγγα της Κλεισούρας νομίζω ότι χρωστάμε μια απάντηση….
Αξίζει να ξοδεύουν τζάμπα βενζίνη στην αφετηρία ή ο αγώνας έχει μετατεθεί για το πολύ απώτερο μέλλον? Σύμφωνα πάντως με τις δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη Καστοριάς κ. Σαββόπουλου, ο οποίος επισκέφτηκε το εργοτάξιο στις αρχές Ιουνίου το έργο εξελίσσεται ομαλά. Επί ενός συνολικά προσχεδιασμένου μήκους 1.365μ. από τον μεν Βέργα(την Δυτική είσοδο) το τούνελ -κατά τις δηλώσεις των κατασκευαστών του-έχει προχωρήσει σε βάθος750μ. Από δε τοΒαρικό (την Ανατολική είσοδο) το βάθος είναι 140μ.
Παράλληλα με τον βασικό άξονα προχωρούν και τα έργα στη σήραγγα διαφυγής πεζών (η οποία θα έχει συνολικό μήκος 1.383μ.) καθώς και οι διαμορφώσεις των 4 οδικών κόμβων εκατέρωθεν. Αξίζει να σημειωθεί πως ηπροϋπολογισμού 70εκ. ευρώ σήραγγα (προ εκπτώσεως) κατασκευάζεται ως ένα ενιαίο τούνελ που θα περιέχει και τα δυο αντιτιθέμενα ρεύματα κυκλοφορίαςκι όχισαν τα μονής κυκλοφορίας τούνελ της Εγνατίας
.Εκτιμάται δε πως η κατασκευή της θα συντομεύσει την σημερινή διαδρομή Καστοριάς-Πτολεμαίδας κατά 30 περίπου λεπτά.
Θα πρέπει να θυμίσουμε πως οι εργασίες διάνοιξης είχαν διακοπεί για διάρκεια πολλών μηνών για μια σειρά από τεχνικές αιτίες αλλά και εξαιτίας κάποιων επαναρρυθμίσεων οικονομικής κυρίως φύσεως μεταξύ των αναθετών και των κατασκευαστών. Τελικά επιτεύχθηκε η 17η πιστοποίηση εργασιών, σημειώθηκε μια αναθεώρηση που αγγίζει το ποσό του 1 εκατ. ευρώκαι υπογράφθηκετροποποιητική Σύμβαση που κάλυψε κάποιες νέες ανάγκες που προέκυψαν κατά την εξέλιξη του έργου.
Αυτές συμπεριέλαβαν και την κατασκευή μιας επιπλέον διάβασης κατά πως ζήτησε η Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς προκειμένου να διευκολυνθεί η εκμετάλλευσης μιας παρακείμενης αγροτικής καλλιέργειας.
Ο ορίζοντας εκτέλεσης του έργου σύμφωνα με τα αρχικα σχέδια βρίσκεται εκεί προς το τέλος Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους.
Αν αυτό το deadlineτηρηθεί θα αποτελέσει πάντως μεγάλη έκπληξη για τα ελληνικά πράγματα και μια πρωτοφανή πρακτική στην ιστορία των δημοσίων έργων